Tenk smart, velg EHF-faktura

Virksomheten din vil spare både tid og ressurser.

I dag blir fakturaer i elektronisk handelsformat (EHF-fakturaer) mer og mer vanlig. Nå er dette standarden for det offentlige, og flere private bedrifter tar det i bruk. Fra og med 2018 kan det også bli påbudt.
 
EHF-faktura er en elektronisk faktura som følger en spesiell mal. De digitale fakturaene sendes fra et fakturaprogram til et mottakersystem (økonomisystem), via et knutepunkt. Overføringen gjøres trygg og enkel – og mer effektivt enn en e-post.

Spar tid, penger og miljø

- Standarden har vært her lenge, men først nå begynner dette å bli klart for større utbredelse. Fremover blir dette den nye standarden for fakturaer mellom næringsdrivende. Det vil gjøre arbeidet for alle mye enklere, sier Paul Ulheim, daglig leder i Snøhetta Gruppen.
 
Når en kunde mottar en EHF-faktura, går den rett inn i regnskapssystemet, og blir bokført mer eller mindre automatisk. Du vil spare tid og ressurser på å unngå manuell håndtering av dokumenter, og kan heller bruke tiden på kontroll, oppfølging og kunderettet arbeid. Dermed vil du spare både tid, penger og miljø.

Hvordan komme i gang?

Du trenger et program som støtter EHF-faktura. I tillegg må mottaker ha et program som støtter EHF-fakturaer. I Snøhetta Regnskap benytter vi kun programvarer som gir deg muligheten til å sende og motta EHF-faktura, som Eye Share, Duett, Zirius og Tripletex.
 
Snakk med oss om du har spørsmål – vi hjelper deg gjerne.

 
PS! Ikke forveksle EHF-faktura med eFaktura, som er en bankløsning.